4. A 4. B

MATEMATIKA

Časovne enote: ura minuta, sekunda

Učenec spozna standardne enote za merjenje časa: ura, minuta, sekunda. Pretvarja količine. Primerja količine in računa z njimi. Sklepa iz enote na množino in obratno.

  1. Opazuj stensko uro in premikanje njenih kazalcev. Opazil-a si, da se nekateri kazalci premikajo hitreje, drugi počasneje.

  1. Nadaljuj zapis v zvezek za MAT tam, kjer si včeraj končal. Ni treba zapisovati novega naslova. Prepiši vso besedilo, ki je napisano z modro.

URA ima 60 minut. V tem času se velik (minutni) kazalec na uri premakne za en krog, mali (urni) kazalec pa se premakne za eno številko.                                                                                   

Uro označimo s kratico h (iz angleške besede hour).

Pretvarjanje iz ur v minute in obratno:

1h = 60 min

2 h = 120 min (račun: 2 × 60 = 120)

10 h = 600 min (račun: 60 × 10 = 600)

2 h 5 min = 125 min (račun: 2 × 60 + 5 = 125)

64 min = 1 h 4 min  (sklepamo: 1 h = 60 min, ostanejo 4 min)

90 min = 1h 30 min (sklepamo: 1 h = 60 min, ostane 30 min)

130 min = 2h 10 min (sklepamo: 2 h = 120 min, ostane 10 min)

MINUTA ima 60 sekund. V eni minuti se veliki (minutni) kazalec na uri premakne za eno črtico naprej, pri malem (urnem) pa premika skorajda ne opazimo.  Minuto označimo s kratico min.

SEKUNDA:

  • le nekatere ure imajo sekundni kazalec (običajno je najtanjši)
  • ta kazalec v eni minuti naredi en krog,
  • označimo jo s kratico s.

Pretvarjanje iz minut v sekunde in obratno:

1 min = 60 s

5 min = 300 s   (račun: 5 × 60 = 300)

3 min 8 min =  188 s   (račun: 3 × 60 + 8 = 188)

82 s = 1 min 12 s    (sklepamo: 1 min = 60 s, ostane še 12 s)

80 s = 1 min 20 s     (sklepamo: 1 min = 60 s, ostane še 20 s)

150 s = 2 min 30 s     (sklepamo: 2 min = 120 s, ostane še 30 s)

  1. Reši naloge v DZ za MAT, 4. del:
  • 35 – 3. naloga
  • 36 – 1. naloga
  • 37 – 1. naloga
  1. Fotografiraj opravljeno delo v DZ in mi ga pošlji, da ga pregledam.
 ANGLEŠČINA

Hrana

Danes bomo ponovili, kako povemo, da imamo nekaj radi oz. da česa ne maramo: I like, I love… I don’t like, I hate…

1.) V zvezek nariši tabelo in vanjo 4 obrazke.

2.) V tabelo zapiši, katero hrano imaš rad, obožuješ, ne maraš, sovražiš. Glej moj primer, lahko prepišeš, lahko pa napišeš zase. Pri zapisu si pomagaj s spletnim prevajalnikom Google Translate ali slovarjem PONS.

 

I love I like I don’t like I hate

fish

candies

cookies

tea

 

chicken

pasta

coffee

milk

kiwi

lasagna

spinach

ice tea

3.) Sedaj napiši 4 povedi, za vsak stolpec eno:

I love fish.

I like chicken.

I don’t like milk.

I hate spinach.

4.) Pojdi na Kahoot.it. in vtipkaj PIN: 0164774. Kviz lahko rešiš večkrat.

Nato reši še en kviz. PIN: 08178500.

NARAVOSLOVJE IN TEHNIKA 

Učenec spozna značilnosti sesalcev.

SESALCI

  1. Ali poznaš razliko med besedama SESALEC in SESALNIK?

   To je sesalnik.

 

Sesalci pa so skupina živih bitij, ki kotijo / rodijo žive mladiče. Mladiči sesajo materino mleko. Imajo stalno telesno temperaturo. Njihovo telo pokriva dlaka. Dihajo s pljuči. Okončine so različno oblikovane.

Gotovo veš, da sem spadajo mačke, psi, levi, zajci, kiti, netopirji… Med sesalce spadamo tudi ljudje.

  1. Poglej si film na interaktivnem gradivu za NIT Najdeš ga pod naslednjim naslovom:

https://www.radovednih-pet.si

NARAVOSLOVJE IN TEHNIKA

Ptiči 1. del

Učenec:

  • pozna značilnosti ptičev.
  • Prepozna najpogostejše vrste ptic v svojem okolju.
  1. Tukaj imaš sliko ptičjega peresa. Si ga kdaj že našel v naravi?
  2. V čem je skrivnost, da lahko ptiči letijo?
  3. Zakaj še komaj izvaljeni priči ne morejo leteti?
  4. Ali vsi ptiči letijo?
  1. Morda si znal-a odgovoriti na vprašanja?!

Preveri svoje odgovore:

  1. Ptiči imajo votle kosti. Letalna peresa so zgrajena tako, da so posamezni delci z nekakšnimi kaveljčki združeni skupaj. To so razlogi, da lahko letijo.
  2. Puhasto pero pri mladičih še nima take strukture, zato ne omogoča letenja.
  3. Leteti ne morejo vsi ptiči- med njih spadajo pingvini, noji, kazuarji. Slabo leti tudi domača kokoš.
  1. Poznaš imena ptic, ki so pogosta pri nas?
  1. Klikni na spodnjo povezavo in si jih oglej. Poimenuj jih.

https://www.ptice.si/wp-content/uploads/2014/03/2017_28_11_pon17_plakat.pdf

  1. Ko boš šel/ šla v naravo, opazuj ptice –
  • njihovo barvo,
  • obliko kljuna,
  • obliko okončin,
  • njihov let.
  • Prisluhni njihovemu ščebetanju, petju.

Opazuj, če imajo kje gnezdo.

DRUŽBA

Prazniki

Učenec pozna praznike v Sloveniji. Ve, da vsi prazniki niso prosti dnevi. Loči osebne, državne in cerkvene praznike.

  1. V petek si pri družbi iskal-a državne praznike. Upam, da si jih našel/našla dvanajst.

Če ne, preveri, kateri ti manjka.

(Z modro so napisani prazniki, ki niso dela prosti dnevi)

DATUM IME PRAZNIKA
1., 2. 1. novo leto
8. 2. kulturni praznik
27. 4. dan upora proti okupatorju
1., 2. 5. praznik dela
8. 6. Trubarjev dan
25. 6. dan državnosti
17. 8. združitev prekmurskih Slovencev k matični domovini
15. 9. vrnitev Primorske k matični domovini
25. 10. dan suverenosti
1. 11. dan spomina na mrtve
25. 11. dan Rudolfa Maistra
26. 12. Dan samostojnosti in enotnosti

 

  1. Nadaljuj zapis v zvezek. Državne praznike si vpisal-a po a), danes pa dopiši še cerkvene praznike v Sloveniji pod b) ter pod c) dneve, ki so pomembni zate in za tvojo družino.

 

  1. b) Cerkveni prazniki
DATUM IME PRAZNIKA
se spreminja velika noč
se spreminja binkošti
15. 8. Marijino vnebovzetje
31. 10. dan reformacije
25. 12. božič

 

  1. c) Osebni in družinski prazniki (npr. rojstni dnevi družinskih članov, godovi …)

 

DATUM VZROK ZA PRAZNOVANJE

 

DRUŽBA

Prazniki

Učenci:

  • poznajo praznike v Sloveniji,
  • vedo, da vsi prazniki niso prosti dnevi,
  • loči osebne, državne in cerkvene praznike.
  1. V petek si iskal-a državne praznike. Upam, da si jih našel/našla dvanajst. Če ne, preveri, kateri ti manjka.

(Z modro so napisani prazniki, ki niso dela prosti dnevi)

DATUM IME PRAZNIKA
1., 2. 1. novo leto
8. 2. kulturni praznik
27. 4. dan upora proti okupatorju
1., 2. 5. praznik dela
8. 6. Trubarjev dan
25. 6. dan državnosti
17. 8. združitev prekmurskih Slovencev k matični domovini
15. 9. vrnitev Primorske k matični domovini
25. 10. dan suverenosti
1. 11. dan spomina na mrtve
25. 11. dan Rudolfa Maistra
26. 12. Dan samostojnosti in enotnosti
  1. Tabelska slika:(Nadaljuj zapis v zvezek. Državne praznike si vpisal-a po a), danes pa dopiši še cerkvene praznike v Sloveniji pod b) ter pod c) dneve, ki so pomembni zate in za tvojo družino.)

     

    1. b) Cerkveni prazniki
    DATUM IME PRAZNIKA
    se spreminja velika noč
    se spreminja binkošti
    15. 8. Marijino vnebovzetje
    31. 10. dan reformacije
    25. 12. božič

     

    1. c) Osebni in družinski prazniki
    DATUM VZROK ZA PRAZNOVANJE
    19. 7. (N. pr. moj rojstni dan)

     

ANGLEŠČINA

Hrana

Hvala za vse vaše poslane slike in pesmice, nabore besed…

Danes bomo ponovili hrano. Vzemi zvezek in napiši naslov FOOD (hrana).

1.) Vzemi štoparico in jo nastavi na 2 minuti oz. naj teče 2 minuti. V tem času naštej vse angleške besede na katere se spomniš ob besedi hrana. Ne obremenjuj se s pravilnim zapisom, pomembno je, da se spomniš čimveč besed.

Si? Koliko besed si napisal? Si naštel tudi kakšno pijačo. Si se spomnil na zajtrke, kosila, malice…sladice, glavne jedi…kje lahko jemo, kakšen okus ima hrana…

2.) Pojdi na https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/food-1 in reši nalogo. Rešuješ tako, da najprej poslušaš izgovorjavo, nato pa  povežeš besedo s sliko. Klikni Finish in preveri. Lahko igraš večkrat (Try again).

3.) V zvezek preriši slikice in prepiši besede iz naloge. Da bo lažje, imaš besede napisane tukaj: cake, pie, fish, pasta, chips, chicken, noodles, toast. Pazi na pravilen prepis.

Ne pozabi: chips pomeni pomfri, noodles pa so rezanci. Pasta so testenine, pie je pita, cake torta, fish riba, chicken, piščanec. Toast pomeni popečen kruhek, French toast je pa po naše šnita. Si jih kdaj pripraviš za zajtrk ali večerjo?

4.) Pojdi na https://www.youtube.com/watch?v=ddDN30evKPc in poslušaj pesem. Lahko si vklopiš podnapise.

5.) V zvezek prepiši:

Do you like pasta?

 Yes, I do.                 No, I don’t.

Prepiši tudi vprašanja:

1 Do you like chips?

2 Do you like chicken?

3 Do you like fish?

4 Do you like chocolate cake?

5 Do you like apple pie?

Sedaj na vprašanja odgovori. Če imaš to rad, odgovori Yes, I do. Če ne maraš, odgovori No, I don’t.

5.) Poslušaj pesem še enkrat in zraven zapoj.

MATEMATIKA

Ponavljamo in utrjujemo 12 – liki

Učenci:

  • Prepoznajo in poimenujejo geometrijske like ter pri opisu lastnosti uporabljajo matematične izraze (stranica, oglišče).

 

  1. Dopolni razpredelnico.

GLASBENA UMETNOST

Igre s tonom LA

Učenec prek izvajanja razvija osnovno orientacijo v notnih zapisih. Razume solmizacijo, tonsko abecedo.

 Uri glasbeni spomin.

  1. Nadaljujemo s tonsko abecedo – solmizacijskimi zlogi.

Danes bomo SO-ju in MI-ju dodali LA.

Kje stanuje LA?

  • LA se v notnem črtovju nahaja v drugi praznini.
  • Prikažemo ga z izravnanimi prsti nad ušesom, v višini čela.
  1. S pomočjo mavrične klaviature na interaktivnem gradivu za GUM poljubno igraj vse tri tone: SO, MI in LA.

https://www.radovednih-pet.si

      Rdeča puščica ti kaže, kje najdeš »klavir«:   

 

  1. Ko usvojiš pravo višino ob klaviaturi, zapoj še brez spremljave in kaži položaj tona na telesu.

GLASBENA UMETNOST

Igre s tonom LA

Učenec prek izvajanja razvija osnovno orientacijo v notnih zapisih. Razume solmizacijo, tonsko abecedo.

 Uri glasbeni spomin.

  1. Nadaljujemo s tonsko abecedo – solmizacijskimi zlogi.

Danes bomo SO-ju in MI-ju dodali LA.

Kje stanuje LA?

  • LA se v notnem črtovju nahaja v drugi praznini.
  • Prikažemo ga z izravnanimi prsti nad ušesom, v višini čela.
  1. S pomočjo mavrične klaviature na interaktivnem gradivu za GUM poljubno igraj vse tri tone: SO, MI in LA.

https://www.radovednih-pet.si

      Rdeča puščica ti kaže, kje najdeš »klavir«:   

  1. Ko usvojiš pravo višino ob klaviaturi, zapoj še brez spremljave in kaži položaj tona na telesu.

NEMŠČINA (NIP)

Danes boš vadila/a še pravilno izgovorjavo za govorni nastop. Na spodnji povezavi imaš opis živali in igrač. Torej, če še imaš kje težave pri izgovorjavi, posnetek večkrat poslušaj.

https://videos.mysimpleshow.com/P3uSGNhlIH

(Skupno 298 obiskov, današnjih obiskov 1)