7. A 7. B

GUM

 Tema: Glasbeno obdobje BAROK

V  tem tednu nas je obiskala zima, zato ti za začetek pošiljam posnetek stavka Zima ( A. Vivaldi: Štirje letni časi). Da zaigraš na  klavir, potrebuješ samo klaviaturo, synthesizer in dobro voljo! (Če doma nimaš nič od tega, igraj kar na mizi ob poslušanju posnetka J)

Antonio Vivaldi: ZIMA

https://www.youtube.com/watch?v=TE96iYyyUh0

Prejšnjo uro ste si prebrali o novem glasbenem obdobju BAROK. Današnjo uro pa si boste zapisali njegove značilnosti v zvezek ter poslušali skladbo iz tega obdobja ter odgovorili na vprašanja.

Zapis v zvezek:

BAROK

  • Obdobje med letoma 1600 – 1750,
  • beseda barok pomeni nepravilno oblikovan biser,
  • glasba v tem obdobju je bila privilegij bogatih – namenjena samo plemiški družbi,
  • kmetje in meščani so imeli samo ljudsko glasbo in ljudske plese,
  • glasbo so izvajali na dvorih, v koncertnih dvoranah, cerkvah in na prostem,
  • v 17. stoletju so prvič uvedli igranje več inštrumentov skupaj, združenih v orkester
  • prve baročne orkestre so sestavljala večinoma godala, katerim so dodali nekaj brenkal, pihal, trobil in tolkal
  • dinamika (glasnost) je bila STOPNIČASTA: igrali so lahko samo forte (glasno) ali piano (tiho)
  • Skladatelji baroka: Antonio Vivaldi, Claudio Monteverdi, Henry Purcell, Johann Sebastian Bach, Georg Friedrich Händel, Giuseppe Tartini…

Poslušaj baročno glasbo in odgovori na poslušalska vprašanja ter odgovore zapiši v zvezek:

https://www.youtube.com/watch?v=6oX27Ix4gcs

 Georg Friedrich Händel – Ognjemet –Menuet

 Zapiši avtorja skladbe:

Naslov skladbe:

Karakter:

Vrsta glasbe: (vokalna, inštrumentalna…)

Izvajalec:(zbor, orkester..)

GUM

 Tema: Glasbeno obdobje BAROK

V  tem tednu nas je obiskala zima, zato ti za začetek pošiljam posnetek stavka Zima ( A. Vivaldi: Štirje letni časi). Da zaigraš na  klavir, potrebuješ samo klaviaturo, synthesizer in dobro voljo! (Če doma nimaš nič od tega, igraj kar na mizi ob poslušanju posnetka J)

Antonio Vivaldi: ZIMA

https://www.youtube.com/watch?v=TE96iYyyUh0

Prejšnjo uro ste si prebrali o novem glasbenem obdobju BAROK. Današnjo uro pa si boste zapisali njegove značilnosti v zvezek ter poslušali skladbo iz tega obdobja ter odgovorili na vprašanja.

Zapis v zvezek:

BAROK

  • Obdobje med letoma 1600 – 1750,
  • beseda barok pomeni nepravilno oblikovan biser,
  • glasba v tem obdobju je bila privilegij bogatih – namenjena samo plemiški družbi,
  • kmetje in meščani so imeli samo ljudsko glasbo in ljudske plese,
  • glasbo so izvajali na dvorih, v koncertnih dvoranah, cerkvah in na prostem,
  • v 17. stoletju so prvič uvedli igranje več inštrumentov skupaj, združenih v orkester
  • prve baročne orkestre so sestavljala večinoma godala, katerim so dodali nekaj brenkal, pihal, trobil in tolkal
  • dinamika (glasnost) je bila STOPNIČASTA: igrali so lahko samo forte (glasno) ali piano (tiho)
  • Skladatelji baroka: Antonio Vivaldi, Claudio Monteverdi, Henry Purcell, Johann Sebastian Bach, Georg Friedrich Händel, Giuseppe Tartini…

Poslušaj baročno glasbo in odgovori na poslušalska vprašanja ter odgovore zapiši v zvezek:

https://www.youtube.com/watch?v=6oX27Ix4gcs

 Georg Friedrich Händel – Ognjemet –Menuet

 Zapiši avtorja skladbe:

Naslov skladbe:

Karakter:

Vrsta glasbe: (vokalna, inštrumentalna…)

Izvajalec:(zbor, orkester..)

 NARAVOSLOVJE

Učna vsebina: Energija svetlobe, utrjevanje snovi

Navodila:

Da svetloba vsebuje energijo, se ni težko prepričati. Dokaz za to je predvsem segrevanje predmetov. Prav tako smo že ugotovili, da je Sončna energija nujno potrebna za obstoj življenja na našem planetu. Energija ultravijolične svetlobe, gama žarki ter rentgenski (x – žarki) lahko poškodujejo dedni material v celicah. Verjetno se še spomnite veliko primerov, ki dokazujejo, da svetloba vsebuje energijo.

  • V zvezek naredi spodnji zapis z naslovom Energija svetlobe.
  • Svetloba vsebuje energijo.
  • Energija svetlobe lahko povzroči spremembe snovi:
  1. Taljenje snega, ledu.
  2. Izhlapevanje vode.
  3. Segrevanje teles (najbolj se segrejejo črna telesa, ker svetlobo vpijejo – absorbirajo).
  4. Omogoča proces fotosinteze (fotosintetska barvila vpijajo svetlobo).
  5. Porjavitev kože (povzročajo jo UV – žarki).
  • Svetloba segreva tla. Bolj se segrejejo prisojna območja, saj tja padajo žarki bolj strmo. Poleti padajo sončni žarki na naše kraje bolj strmo kot pa pozimi.
  • Sončno energijo tudi izrabljamo:
  1. Sončni zbiralniki ali kolektorji (so črne barve, v ceveh je voda, ki se segreva; uporabljamo jo za ogrevanje sanitarne vode).
  2. Sončne celice ali fotocelice (sončna energija se v njih pretvarja v električno).
  • Ultravijolična svetloba ima večjo energijo kot vidna.
  • V učbeniku na strani 53 imaš model najbolj preproste optične naprave – camere obscure (»temna soba«).

Preden so poznali fotoaparate so slikarji uporabljali zelo nenavaden način upodabljanja portretov ljudi in pokrajine. V sobi, ki je bila popolnoma črno pobarvana je bilo platno. Pred platnom je bila na steni v zidu majhna odprtina. V sosednji sobi se je pred odprtino usedla oseba. Njen obraz se je skozi odprtino preslikal na platno, kar je nato upodobil slikar.

Tvoja domača naloga je, da s pomočjo tulca in peki papirja izdelaš preprosto camero obscuro. Kakšna slika nastaja na zaslonu?

  • Sedaj te čaka še zadnja naloga v e – učbeniku NAR7.

https://eucbeniki.sio.si/nar7/index.html

V kazalu izberi poglavje Energija in nato pozorno, počasi preberi in reši strani od  71 – 83 (Svetloba).

Slike eksperimenta

sdr
burst
dig

dav

 SLOVENŠČINA

TEMA: POUSTVARJALNO PISANJE

Glede na to, da sem vam včeraj dala nalogo, povezano s Potolčenim kramohom, nekateri mogoče niste povsem končali pisanje pisma. TO MORATE DOKONČATI  DANES IN MI OBVEZNO POSLATI. Naj bo pretipkano, ker le tako lahko vnašam popravke in ocenim.

Črtica Potočeni kramoh govori tudi o prijateljstvu. Zato boš o tej temi razmišljal/a tudi ti.

V krajši zgodbi ali pesmi predstavi sebe in svojega najboljšega prijatelja in mu jo pošlji.

ŽELIM TI USPEŠNO DELO

 MATEMATIKA

Kaj boste delali danes, je odvisno od tega, kar ste naredili v prejšnjih dveh dneh.

  • Če še niste dokončali preverjanj, najprej dokončate preverjanji.
  • Če ste katero od preverjanj že dobili popravljeno nazaj, najprej naredite popravo. Če česa ne znate narediti, mi to sporočite.
  • Če ste popravo že naredili, ali pa še niste dobili popravljenih preverjanj nazaj, rešujete naloge iz zbirke.
    • Če imate kje še težave, si sami izberite naloge, s katerimi boste te vsebine utrdili.
    • Če ne veste, kaj bi reševali ali pa težav nimate,  rešujte (nekatere naloge so težje):
      • trikotniki: Z2, str. 114, 115, nal. 13, 32b,  33, 34b, str. 117, nal. 4, 6, 7
      • štirikotniki:              Z2, str.  155, nal. 2a, str. 158, nal. 3, 4, 5, 6, 7

Skupni čas reševanja naj bo 45 minut.

 MATEMATIKA

Kaj boste delali danes, je odvisno od tega, kar ste naredili v prejšnjih dveh dneh.

  • Če še niste dokončali preverjanj, najprej dokončate preverjanji.
  • Če ste katero od preverjanj že dobili popravljeno nazaj, najprej naredite popravo. Če česa ne znate narediti, mi to sporočite.
  • Če ste popravo že naredili, ali pa še niste dobili popravljenih preverjanj nazaj, rešujete naloge iz zbirke.
    • Če imate kje še težave, si sami izberite naloge, s katerimi boste te vsebine utrdili.
    • Če ne veste, kaj bi reševali ali pa težav nimate,  rešujte (nekatere naloge so težje):
      • trikotniki: Z2, str. 114, 115, nal. 13, 32b,  33, 34b, str. 117, nal. 4, 6, 7
      • štirikotniki:              Z2, str.  155, nal. 2a, str. 158, nal. 3, 4, 5, 6, 7

Skupni čas reševanja naj bo 45 minut.

GEO

TEMATIKA: PODNEBJE AZIJE.

Učenci so dobili navodila preko e-pošte. Na priloženem power pointu si ogledajo Podnebje Azije in naredijo zapiske v zvezek. Svoje zapiske POŠLJEJO nazaj, da jih pregledam. Navodila imajo ZELO JASNA.

 GEO

TEMATIKA- PODNEBJE AZIJE.

Učenci so dobili navodila preko e-pošte. Na priloženem power pointu si ogledajo Podnebje Azije in naredijo zapiske v zvezek. Svoje zapiske POŠLJEJO nazaj, da jih pregledam. Navodila imajo ZELO JASNA.

 ANGLEŠČINA

CAN for ability and permission – utrjevanje

Danes boš utrjeval znanje o modalnem glagolu CAN.

  1. DZ 82: Preberi in ponovi, kako uporabljamo »CAN za izražanje sposobnosti in dovoljenja«
  2. DZ 83/1 in 2
  3. DZ 41/1-3
  4. DZ 41/4: reši, kdor želi
  5. Ko vse rešiš, preglej rešitve:

NI1

Pojdi na: https://www.hueber.de/shared/uebungen/planet/index2.php?Volume=1&Lection=5&Exercise=1&SubExercise=1

Reši vseh 6 interaktivnih vaj.

  1. nal.: Iz zlogov sestavi pridevnike. Poglej rdeča navodila na spodnji sličici.
  1. nal.: Poslušaj in zraven primakni ustrezno sličico.
  2. nal.: Igraj spomin (beseda-slika)
  3. nal.: Kaj je prav? Glej na urnik, ki je ob nalogi.
  4. nal.: V križanko vpiši dneve v tednu
  5. nal.: Besedilo dopolni z glagoli, ki so na izbiro.

Reši še nekaj interaktivnih vaj po želji:

https://einstufungstests.klett-sprachen.de/eks/dtp/lern.php?questname=deutschprofis&questclass=A1&questblock=8

http://christian.dehlinger.pagesperso-orange.fr/ictavagnacco/Test_2.2/ab1.htm

http://christian.dehlinger.pagesperso-orange.fr/ictavagnacco/Test_2.2/ab3.htm

http://christian.dehlinger.pagesperso-orange.fr/ictavagnacco/Test_2.2/ab13.htm

(Skupno 553 obiskov, današnjih obiskov 1)