NARAVOSLOVJE IN TEHNIKA
Učenci ugotovijo, da so živa bitja prilagojena na okolje, v katerem živijo in da se do določene mere lahko prilagajajo spremembam v okolju.
PRILAGODITVE BITIJ NA OKOLJE , V KATEREM ŽIVIJO
Oglej si gradivo PRILAGODITVE BITIJ NA OKOLJE, V KATEREM ŽIVIJO na elektronskem gradivu Radovednih pet. Povezava:
Na Rokusovem e- gradivu izberi:
4. razred,
predmet NARAVOSLOVJE in TEHNIKA
interaktivno gradivo z multimedijsko vsebino
4. sklop Raziskovanje je tudi potovanje v preteklost
Prilagoditve bitij na okolje, v katerem živijo
Preberi in oglej si gradivo pod naslednjimi zavihki:
Če nimaš dostopa do e-gradiva, si preberi besedilo in oglej slike v učbeniku za NIT, str. 101-103.
V zvezek napiši naslov PRILAGODITVE ŽIVIH BITIJ NA OKOLJE, V KATEREM ŽIVIJO
Odgovori na naslednja vprašanja s celimi povedmi.
S čim so živa bitja prilagojena na okolje, v katerem živijo?
Kaj pomeni, da imajo živa bitja varovalno barvo?
Razloži besedno zvezo SVARILNA BARVA.
Zapiši tri primere prilagoditve rastlin na okolje (npr. zvonček ima odebeljen ščitni list, da lahko prodre na plan skozi trdo zemljo in sneg …).
Zapiši tri primere prilagoditve živali na okolje (npr. močerad s svojo svarilno barvo opozarja nase svoje plenilce…)
Kako bi v gozdu lahko postal »neviden« ti?
V ponedeljek si boš lahko pregledal-a svoje odgovore in jih po potrebi dopolnil-a, popravil-a.
SLJ
Še vedno opisuješ svoj poklic, ki bi ga v prihodnosti rad/-a opravljal/-a. Če si svoj poklic že opisal, potem naj to besedilo prebere ali tvoj brat, sestra, mama, oče.
Če te je tvoj bralec opozoril na kakšno napako, jo upoštevaj in skušaj popraviti.
Na strani 56 reši nalogo 7 in 10 ter na naslednji strani dopolni in pomni.
Ne pozabi: čakam tvoj opis poklica, ki bi ga v prihodnosti rad opravljal. Ko mi ga pošlješ ti ga pregledam in ga dobiš nazaj. Jutri je zadnji dan. Jutri nadaljujemo z govornim nastopom.
SLJ
Oglejte si spletno gledališče, predstavo Pekarna Mišmaš.
Klikni na povezava in predstava se lahko začne: https://bit.ly/2UICKZQ
V zvezek za književnost napiši naslov Pekarna Mišmaš.
Napiši svoje vtise po ogledu predstave.
MAT
Reši naloge v delovnem zvezku, 4. del na straneh:
70 – 1., 3. in 4. naloga,
71 – vse,
72 – vse.
Sporoči mi, s čim si imel največ težav.
GUM
Danes boste spoznali slovensko popevko, ki je zelo priljubljena med ljudmi. Najprej obnovimo naše poznavanje dejstev o planetu Zemlja. Kako se vrti? Okrog česa se vrti? Kako kroži? Okrog česa kroži? Koliko časa potrebuje za pot okrog Sonca? Mogoče veš katero popevko bomo poslušali?
UČB. Str. 42
Poglejte pesem Zemlja pleše. Preberite, kdo je avtor besedila in kdo avtor melodije.
Pesem tudi poslušaj https://www.radovednih-pet.si/vsebine/rp5-gum-sdz-osn/#
V zvezek odgovori:
Kdo je napisal glasbo za pesem?
Kdo je avtor besedila?
Kakšen je taktovski način?
Iz prve vrste izpiši tone (n. pr.: g, a, a, …) to vrstico mi pošlji na moj mail naslov.
NEMŠČINA (NIP)
Schulsachen (šolske potrebščine)
1) Oglej si video posnetek na spodnji povezavi in igraj igro: Kaj manjka? Was fehlt?
https://www.youtube.com/watch?v=UL50k1tSIgQ
2) Pojdi na spletno stran: https://www.lehrerlenz.de/schulsachen.html
a) Klikni na zeleni zvezek in odprla se bo igra, kjer moraš povezovati sličice z besedami. *Pazi: peresnica je tukaj poimenovana drugače – Federtasche.
b) Z modro puščico zgoraj levo se vrneš nazaj na prvo stran in izbereš radirko. Igraš se vislice. Klikaš na posamezne črke, da sestaviš besedo za poimenovanje predmeta na sliki. Ko končaš, klikneš »Nächste Runde« za novo besedo.
*Pazi: peresnica je tukaj poimenovana drugače – Federtasche.
c) Z modro puščico zgoraj levo se vrneš nazaj na prvo stran in izbereš rumeni svinčnik. V kvadratke pod sličice vpišeš besede – poimenuješ šolsko potrebščino in NE POZABI na člen der, die ali das. Lahko si pomagaš z zvezkom.