NARAVOSLOVJE IN TEHNIKA

Učenec spozna, kako je nastala Zemlja in da je bil razvoj živih bitij na njej postopen.

Po zgradbi smo si ljudje podobni, a vendarle različni

Najprej si preglej odgovore in jih dopolni, popravi po potrebi:

  1. S čim so živa bitja prilagojena na okolje, v katerem živijo?

Živa bitja so na okolje, v katerem živijo, prilagojena z barvo, obliko telesa     (  da se lažje premikajo skozi vodo, prst, zrak)  in vedenjem.

  1. Kaj pomeni, da imajo živa bitja varovalno barvo?

Živa bitja imajo varovalno barvo, da so manj opazna, zlita z okoljem. Imajo jo, da se skrijejo pred plenilci (npr. zelena gosenica je na zelenem listu neopazna).

  1. Razloži besedno zvezo SVARILNA BARVA.

Nekatera živa bitja imajo svarilno (vpadljivo) barvo (npr. močerad), s katero opozarjajo plenilce na to, da so strupeni, čeprav to ni nujno res.

  1. Zapiši tri primere prilagoditve rastlin na okolje.

Primeri prilagoditve rastlin na okolje:

  • zvonček ima odebeljen ščitni list, da lahko prodre na plan skozi trdo zemljo in sneg;
  • kaktusi imajo zaradi življenja v puščavi zelo dolge korenine, vodo shranjujejo v debelih steblih;
  • nekateri mahovi zmorejo rasti brez prsti;
  • drevesa v gozdu imajo visoka debla, da pridejo listi do svetlobe …
  • lokvanji imajo korenine usidrane na dnoribnika ali jezera, listi in cvetovi plavajo na gladini vode
  1. Zapiši tri primere prilagoditve živali na okolje.

Primeri prilagoditve živali na okolje:

  • močerad s svojo svarilno barvo opozarja nase svoje plenilce;
  • škržat, gosenica, sova, … imajo varovalno barvo, da se zlijejo z okoljem in se skrijejo pred plenilci;
  • žirafa ima dolg vrat, da doseže liste na visokih drevesih;
  • severni medved ima debel kožuh z votlo dlako, da ga greje in da lažje plava …
  1. Kako bi v gozdu lahko postal »neviden« ti?

V gozdu bi lahko postal neviden tako, da se oblečem v zelena in rjava oblačila, na glavo poveznem klobuk iz listov …

Preden nadaljuješ delo, razmisli:

Komu si bolj podoben – staršem, starim staršem, morda teti, stricu? Zakaj so si eni dvojčki čisto enaki, drugi si sploh niso podobni? Zakaj smo Evropejci svetlopolti, Afričani pa temnopolti? Kdo v družini ima enako barvo oči kot ti?

Morda imaš na vsa ta vprašanja že prave odgovore, morda še ne. Odgovore boš dobil z današnjim delom.

Oglej si gradivo PO ZGRADBI SMO SI LJUDJE PODOBNI, A VENDARLE RAZLIČNI na elektronskem gradivu Radovednih pet. Povezava:

https://www.radovednih-pet.si

Na Rokusovem e- gradivu izberi:

  • razred,
  • predmet NARAVOSLOVJE in TEHNIKA
  • interaktivno gradivo z multimedijsko vsebino
  • sklop Raziskovanje je tudi potovanje v preteklost
  • PO ZGRADBI SMO SI LJUDJE PODOBNI, A VENDARLE RAZLIČNI – preberi in oglej si gradivo pod naslednjim zavihkom:

Če nimaš dostopa do e-gradiva, si preberi besedilo in oglej slike v učbeniku za NIT,  str. 104-106.

V zvezek napiši naslov in prepiši besedilo.

PO ZGRADBI SMO SI LJUDJE PODOBNI, A VENDARLE RAZLIČNI

  1. Vsi ljudje smo si podobni, a vendarle različni po barvi las, kože, obliki in barvi oči, obliki ušes, ustnic, nosov, brad, po načinu, kako stojimo, hodimo, govorimo, kako se učimo, kako živimo.
  2. S staršev na potomce se prenaša dednina.
  3. Dednina je dedni zapis, ki določa značilnosti, obliko telesa in sposobnosti.
  4. Bolj sem si podoben s sorodniki, manj z ljudmi, s katerimi si nisem v sorodu.
  5. Na telesne značilnosti in vedenje ljudi vpliva tudi okolje, v katerem posameznik živi.

 

Pod prepisano snov nariši svojo družino

DRUŽBA

Za naravo smo odgovorni vsi

 

Na Rokusovem e- gradivu RADOVEDNIH PET https://www.radovednih-pet.si/predstavitev izberi:

  • razred,
  • predmet DRUŽBA
  • interaktivno gradivo z multimedijsko vsebino
  • sklop DEJAVNOSTI
  • Recikliranje odpadkov – Oglej si filmček.

Nato v učbeniku na strani 74, 75  preberi besedilo z naslovom ZA NARAVO SMO ODGOVORNI VSI.

V zvezek zapiši naslov  ZA NARAVO SMO ODGOVORNI VSI  in prepiši snov.

  1. Okolje onesnažuje: – kmetijstvo( zmanjšuje površine rastlinam in živalim), – industrija – tovarne ( onesnažuje zrak, industrijske odplake se iztekajo v reke in morja ) ,

 in prometna sredstva ( onesnažujejo okolje z izpušnimi plini ).

  1. Razgradnja snovi v naravi :
Snov/ predmet: Čas razgradnje:
papir 3 mesece
žvečilni gumi 5 let
pločevinka 10 let
plastenka 1000 let
steklenica 4000 let
  1. Odpadki so hrana in izdelki, ki jih ne moremo ali ne želimo več uporabljati, zato jih odvržemo.
  1. Recikliranje je predelava že uporabljenih stvari za izdelavo novih izdelkov.

Mednarodni znak za recikliranje:

  1. Ekološki otoki so namenjeni ločenemu zbiranju odpadkov, ki jih lahko recikliramo.
  1. Ljudje lahko sami vplivamo na zmanjšanje onesnaženosti okolja:
  • Ponovno uporabim plastenko.
  • V trgovino nesem košaro, da ne kupim plastične vreče.
  • Imam vrečo iz blaga za sadje in zelenjavo. Tako v trgovini ne vzamem plastične vrečke za sadje in zelenjavo.
  • Iz odpadnih stvari si izdelam igračo / lonček za pisala/ …
  • Preden nekaj kupim, premislim, ali to res potrebujem.
  • Ne žvečim žvečilnega gumija, ker potrebuje res veliko časa, da se razgradi….

SLJ

Naprej preglej rešitve včerajšnjega dela (SDZ 2, str. 59 in 61).

Danes gre pa zares.

Pripravil-a se boš na govorni nastop.

V veliko pomoč ti je lahko besedilo na strani 62.

Za pripravo govornega nastopa imaš čas do srede. Besedilo zapiši na računalnik, da mi ga boš lahko poslal-a po mailu.

Govorni nastop mora trajati od 3 do 5 minut, zato o svojem poklicu zberi dovolj podatkov.

Za predstavitev v šoli si pripravi plakat, kartončke, powerpoint predstavitev… Izbira je tvoja.

Opomba: To kar ste pisali prejšnji teden je bilo jedro, sedaj napišite celoto (uvod, jedro, zaključek)

Zapis predstavitve tvojega poklica mi torej pošlji do srede, 8. 4. 2020 na moj mail.

Pregledala ti ga bom in ti svetovala, če boš moral-a še kaj spremeniti ali pa odobrila, da začneš pripravljati pripomočke za predstavitev (plakat, kartončke, računalniško predstavitev…)

Prilagam ti povezavo do spletne strani, ki ti je lahko v pomoč. Lahko tudi prebereš v DZ str. 62 (kaj bo postal Miha).

https://www.youtube.com/watch?v=U2hueCNM5E4

Pripomočke za predstavitev (plakat, kartončke, računalniško predstavitev…) boš začel-a pripravljati prihodnje ure SLJ.

MAT

Ponavljamo in utrjujemo

Reši naloge v delovnem zvezku, 4. del na straneh

80 – vse,

81 – vse,

82 – samo zgornja naloga

POZOR:

  • Da boš uspešno reševal 6. nalogo na strani 81, moraš vedeti:

 

GUM

Danes boste spoznali nekaj različnih glasbenih zvrsti in se ob tem prav fino imeli.

Na spodnji povezavi poglejte, katere glasbene zvrsti imamo: https://sl.wikipedia.org/wiki/Kategorija:Glasba_po_zvrsti

Najbolj razširjena glasbena zvrst je popularna glasba.

  • Ustno odgovori na spodnja vprašanja (lahko vprašaš tudi starše, stare starše).

 

  1. Naštej katero od trenutno popularnih pesmi?
  2. Ali morda veš kakšna glasba je bila popularna v času mladosti tvojih staršev?
  1. Ali poznaš kakšno pesem ali glasbeno skupino, ki je všeč tvojim staršem?

Skupaj s popularno glasbo spreminjala tudi moda. Preberi strip v učb. na strani 43).

Poglejte si nekaj fotografij: https://www.radovednih-pet.si/vsebine/rp5-gum-sdz-osn/# (pod znakom)

à Poslušaj posnetke različnih zvrsti iz časa naših babic in staršev. Posnetke najdemo na

https://www.radovednih-pet.si/vsebine/rp5-gum-sdz-osn/# (pod znakom slušalk)

 

  • Lahko si pogledaš tudi nekaj posnetkov posameznih plesov:

SWING: https://www.youtube.com/watch?v=cE5aolML1fQ

TWIST: https://www.youtube.com/watch?v=MggQSspSGU8

ROCK in ROLL: https://www.youtube.com/watch?v=Ne-0zc-pGr8

DISCO: https://www.youtube.com/watch?v=gvGO9N69ZkE

  • Zraven malo zapleši, zagotovo bo veliko smeha (na posnetke lahko povabiš svoje starše in naj vam pokažejo, kako so vaši starši včasih plesali po diskotekah J)

 

 

(Skupno 1.126 obiskov, današnjih obiskov 1)