8. A 8. B

BIO

Naslov: Imunski sistem

Spoznali ste že vse gradbene dele in naloge malega ter velikega krvnega obtoka. Pomembne naloge pa ima tudi limfni obtok, ki dopolnjuje krvnega. Danes bomo k temu dodali še odpornost ali imunost telesa.

Za današnje delo uporabi učbenik BIO 8 na str. 64. Besedilo pozorno preberi in si oglej slike.

Kot pomoč sem ti pripravila kratko razlago o imunosti,  ki jo prepiši v zvezek.

  • Obrambni ali imunski sistem pomaga uničevati različne povzročitelje okužb, ki vdrejo v naše telo (bakterije in viruse).
  • Naše telo se nanje odzove tako, da začne tvoriti protitelesa. To omogočajo levkociti, predvsem limfociti, ki se pospešeno tvorijo v bezgavkah, vranici in celo v kostnem mozgu.
  • Imunost lahko pridobimo AKTIVNO, to je s prebolevanjem neke okužbe. Med okrevanjem naše telo tvori protitelesa in s tem je telo trajno zaščiteno pred okužbo z enakim povzročiteljem bolezni.
  • Imunost lahko pridobimo tudi PASIVNO, to je s cepljenjem. S cepivom v telo vbrizgajo mrtve ali oslabljene povzročitelje neke bolezni in telo se odzove s tvorbo protiteles.
  • Med razvojem dobi zarodek protitelesa od matere, po rojstvu tudi preko materinega mleka, sčasoma pa prične tudi dojenčkovo telo tvoriti protitelesa.
  • V Slovenji imamo poskrbljeno za dobro zdravstveno varstvo otrok, ki vključuje tudi razna cepljenja v različnih starostnih obdobjih. Na ta način smo pri nas in v svetu izkoreninili mnoge bolezni, ki so bile nekdaj smrtne.

Po mailu mi pošlji le odgovora na naslednji vprašanji, ki ju seveda napiši v zvezek (do 15. 5. 2020).  Če se želiš o čem posvetovati, mi piši na mail.

  • Aktualno: Navedi dva vzroka, zakaj je tako visoko število umrlih med okuženimi s COVID 19 (koronavirusom).
  • Pri starših se pozanimaj in napiši, proti katerim obolenjem si bil cepljen kot dojenček (knjižica cepljenj).

Želim ti uspešno delo.

BIO

Naslov: Imunski sistem

Spoznali ste že vse gradbene dele in naloge malega ter velikega krvnega obtoka. Pomembne naloge pa ima tudi limfni obtok, ki dopolnjuje krvnega. Danes bomo k temu dodali še odpornost ali imunost telesa.

Za današnje delo uporabi učbenik BIO 8 na str. 64. Besedilo pozorno preberi in si oglej slike.

Kot pomoč sem ti pripravila kratko razlago o imunosti,  ki jo prepiši v zvezek.

  • Obrambni ali imunski sistem pomaga uničevati različne povzročitelje okužb, ki vdrejo v naše telo (bakterije in viruse).
  • Naše telo se nanje odzove tako, da začne tvoriti protitelesa. To omogočajo levkociti, predvsem limfociti, ki se pospešeno tvorijo v bezgavkah, vranici in celo v kostnem mozgu.
  • Imunost lahko pridobimo AKTIVNO, to je s prebolevanjem neke okužbe. Med okrevanjem naše telo tvori protitelesa in s tem je telo trajno zaščiteno pred okužbo z enakim povzročiteljem bolezni.
  • Imunost lahko pridobimo tudi PASIVNO, to je s cepljenjem. S cepivom v telo vbrizgajo mrtve ali oslabljene povzročitelje neke bolezni in telo se odzove s tvorbo protiteles.
  • Med razvojem dobi zarodek protitelesa od matere, po rojstvu tudi preko materinega mleka, sčasoma pa prične tudi dojenčkovo telo tvoriti protitelesa.
  • V Slovenji imamo poskrbljeno za dobro zdravstveno varstvo otrok, ki vključuje tudi razna cepljenja v različnih starostnih obdobjih. Na ta način smo pri nas in v svetu izkoreninili mnoge bolezni, ki so bile nekdaj smrtne.

Po mailu mi pošlji le odgovora na naslednji vprašanji, ki ju seveda napiši v zvezek (do 15. 5. 2020).  Če se želiš o čem posvetovati, mi piši na mail.

  • Aktualno: Navedi dva vzroka, zakaj je tako visoko število umrlih med okuženimi s COVID 19 (koronavirusom).
  • Pri starših se pozanimaj in napiši, proti katerim obolenjem si bil cepljen kot dojenček (knjižica cepljenj).

Želim ti uspešno delo.

 ŠPORT (DEKLICE)

Osmošolke,

nadaljujemo z jogo. Kako so vam uspele vaje prejšnje ure? Upam, da ste jih naredile vsaj nekaj in da boste lahko katero med njimi uporabile tudi kak dan, ko bo treba malo pretegniti ude med delom za šolo.

Danes vas čaka enaka naloga kot devetošolke, “Pozdrav soncu”. vaje_gibljivost_pozdrav_soncu, potek dela

Preden se ga lotite, si preberite povezavo:

https://ajurjoga.si/pozdrav-soncu/

Potem si poglejte priponko. V njej so vaje, ki sestavljajo Pozdrav soncu, vsaka pa je slikovno in z besedami podrobno opisana. Poskusite jih izvesti najprej vsako zase. Če ne boste imele težav, pa je tu še povezava s končno izvedbo celotnega Pozdrava soncu, med sabo povezanih vseh 12 vaj, ki si sledijo v krogu (glej še sliko v priponki). Ko vadimo, bi naj naredili vsaj tri kroge, sčasoma (in postopno, v daljšem obdobju!) pa tudi več. Koliko krogov je maksimum, poiščite na spletu. Mogoče vam bo z vajo sčasoma uspelo narediti tisto čisto končno izvedbo 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=ERcYpPfuDnU&fbclid=IwAR23BPXKji77x9CTUu-lfGl87kBvq2O0qZ1zXFMVkOeFktTbpH-4jdwToVM

Učiteljica Petra

DEČKI

Pozdravljeni učenci. Za jutrišnjo uro športa imamo na programu igre z žogo. Glede na situacijo, moramo vadbo malo prilagoditi, da ne bo težav. Zato jutrišnjo uro lahko izvajate sami, ali s družinskimi člani. Lahko izberete med vadbo odbojke (zgornji in spodnji odboj), košarke (vodenje žoge med stožci, podajanje in met na koš, če ga imate, ali nogomet (vodenje žoge, podajanje žoge, streli na gol) Lahko pa se  tudi pomerite v igri 1:1. Pred vadbo se ogrejte z lahkotnim tekom, gimnastične vaje pa naredite s pomočjo žoge. Lep pozdrav Dragan

TIT 8.razred – 2. SKUPINA

V prilogi imate navodila za izdelavo seminarske naloge. >>> Navodila za seminarsko nalogo Motorji z notranjim izgorevanjem

TJA

1. SKUPINA

NAVODILA >>> KLIK

Book report_slovensko

2. SKUPINA

3. SKUPINA

Slušno razumevanje: evalvacija govornih predstavitev

1) V zvezek napiši naslov Evaluating presentations. Prepiši spodnjo tabelo:

The speaker / the speech 1 Pencil tapping 2 How to lose weight 3 Make up tutorial
introduced the topic
knew the subject well
spoke clearly
maintained eye contact
made clear points / examples
summed up well

useful phrases

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.) Oglej si posnetke in dopolni tabelo:

1 https://www.youtube.com/watch?v=uKWrtAuamJQ

2 https://www.youtube.com/watch?v=w0G107BBbRU

3https://www.youtube.com/watch?v=ViRbPTk2t6w&list=PLiKkozd92JUUHyukDT7yHyRf4fhRX2q28&index=6

3.) Odgovori.

1 Which tutorial did you like most? Why?

2 What is important when you make a presentation?

4.) Odgovore pošlji na mail.

MATEMATIKA

1. SKUPINA

Pitagorov izrek v rombu

Cilj:

  • ponoviti lastnosti romba,
  • uporabljati Pitagorov izrek v rombu.
  1. V zvezek zapiši naslov Pitagorov izrek v rombu.

Na spletni strani imaš Pitagorov izrek v rombu https://www.youtube.com/watch?v=MQI1w_awo8g Najprej si poglej osnovne lastnosti romba in Pitagorov izrek v rombu. Potem si to prepiši v zvezek. Skica je obvezna.  Potem si še poglej, kako se rešujeta nalogi 1 in 2. Nalogi poskušaj rešiti sam. Če ne gre, poglej posnetek in potem sam reši.

  1. Reši nalogo

U str. 192, nal. 1-a

  1. Danes nalogo poslikaj in mi jo pošlji v pregled.

2. SKUPINA

Danes boste najprej utrjevali svoje znanje o Pitagorovem izreku v enakostraničnem trikotniku, nato pa prepisali list za srečanje preko ZOOM-a, ker bomo spoznali uporabo Pitagorovega izreka v rombu.

resitve_11_5_8r

Resitve_8r_6_5

  1. Reši naloge: Učbenik, str. 190, nal.  2abčd
  2. V zvezek napiši naslov UPORABA PITAGOROVEGA IZREKA V ROMBU

in snov prepiši v zvezek. PI_romb

V ponedeljek se dobimo na srečanju preko ZOOM-a ob 9.30.

Slike rešenih nalog in prepisane snovi oddate 14. 5. 2020 do 19.00.

3. SKUPINA

14. 5. 2020 ob 11.00 boste na mail prejeli preverjanje: Pitagorov izrek v kvadratu, pravokotniku in enakokrakem trikotniku. Rešite ga in pošljite  na moj mail najkasneje do 11.30.

Današnja snov:

Naslov: Pitagorov izrek v rombu

Oglejte si naslednji posnetek. Po želji ga zaustavite in v miru prerišite in prepišite vse, kar je na posnetku od tega trenutka na posnetku do 7.40 minute.

https://youtu.be/MQI1w_awo8g?t=28

Fotografijo današnje snovi pošljite na  lucija.korosec@guest.arnes.si  14.5.2020 do osmih zvečer.  V polje Zadeva vpišite Ime Priimek 29dn 14.5.2020

SLOVENŠČINA

1. SKUPINA

TEMA: MOJ ATA, SOCIALISTIČNI KULAK (ogled filma)

Danes si boš ogledal film MOJ ATA SOCIALISTIČNI KULAK. Film traja eno uro in štirideset minut. Lahko si ga pogledaš v dveh delih – danes in jutri, lahko pa v celoti.

Film najdeš na naslednji povezavi:

https://www.youtube.com/watch?v=2ZZY2wETCh0

UŽIVAJ OB GLEDANJU.

2. SKUPINA

Tema – Tone Partljič: Moj ata, socialistični kulak (poglobitev)

ZAPIS V ZVEZEK

Tone Partljič je dober poznavalec okolja in ljudi, ki jih prikazuje komedija. Predstavlja čas političnih sprememb, ko se menjata oblast in sistem, mišljenje in navade ljudi pa ostajajo enake.

ODGOVORI NA VPRAŠANJA

  1. Kaj začuti mama Mimika, ko se vrne domov?
  2. Kako mama povezuje vse družinske člane?
  3. Kaj mama ugotovi po pogovoru s Tinčkom?
  4. Kako poskuša takoj zgladiti nesporazum?
  5. Iz besedila izpiši nekaj povedi, kjer je v ospredju humor (komično/smešno).
  6. Se je za preprostega človeka do danes sploh kaj spremenilo?

Vprašanja prepiši, odgovarjaj v celih povedih in pazi na pravopis.

V berilu na strani 161 pod naslovom »Kaj vem o dramatiku« preberi besedilo o življenju in delu Toneta Partljiča in si ga prepiši v zvezek. Prejel je tudi veliko nagrad – na spletu poišči podatke o njegovih nagradah in si napiši v zvezek.

GRADIVA MI POŠILJAJTE V PREGLED KAR VSAK DAN SPROTI!

3. SKUPINA

Moj ata, socialistični kulak – ogled filma

Na YouTube vtipkaj: Moj ata, socialistični kulak; cel film

in si  (v enem ali dveh delih) oglej videoposnetek iz leta 1987, ki traja 1.57. 58 ure.

Po ogledu filma si v zvezek zapiši nekaj prvih vtisov o zgodbi (kaj ti je bilo všeč, te je nasmejalo, presenetilo, mogoče česa nisi razumel …), o filmskih junakih, jeziku, kostumih, glasbi …

(Skupno 145 obiskov, današnjih obiskov 1)