Pri predmetu tehnika in tehnologija smo se sedmošolci in učiteljica zadnje ure aktivno lotili iskanja rešitev, s katerimi bi zmanjšali količino odpadkov v naših gospodinjstvih. Najprej smo si ogledali nekaj izobraževalnih videogradiv, ki prikazujejo probleme, povezane z veliko količino odpadkov, predvsem plastičnih, v naših rekah in morjih. Nato smo pogledali možne načine reševanja tega problema, ki se že izvajajo v svetu. Naš glavni cilj pa je bil poiskati načine, kako lahko sami pripomoremu k temu, da ustvarimo čim manj odpadkov. Učenci so v skupinah poiskali rešitve, jih zapisali na plakate in predstavili sošolcem. Plakate pa smo razstavili tudi na šolskem hodniku, da lahko tudi ostali učenci, učitelji in obiskovalci najdejo kakšno idejo zase.
![](https://osmislinja.si/files/2023/03/Lucija1.jpg)
![](https://osmislinja.si/files/2023/03/lucija2.jpg)
![](https://osmislinja.si/files/2023/03/Licija3.jpg)
Če povzamemo ideje učencev, ki rešujejo problematiko odpadkov:
- kupujemo stvari, ki se dajo uporabit na različne načine – na primer plastično embalažo uporabimo za shranjevanje zamrznjene hrane;
- kupujemo le tiste stvari, ki jih potrebujemo;
- kupujemo rabljene stvari – oblačila, smuči, kolesa, učbenike;
- isto torbo in peresnico uporabljamo več let;
- igrače, premajhna oblačila in čevlje podarimo ali prodamo;
- v kemičnih svinčnikih menjujemo minice in kemičnih svinčnikov ne zavržemo v celoti;
- zvezke, ki ob koncu leta še niso popisani v celoti, uporabljamo še naslednje šolsko leto;
- za zapiske uporabljamo star papir;
- jogurtove lončke uporabljamo za meritve pri peki peciva;
- pasjih iztrebkov ne pobiramo z vrečko, ampak imamo s seboj lopato in iztrebek vržemo v grmovje;
- embalažo izdelkov »to go« ne vržemo skozi okno avtomobila;
- skrbimo za dosledno recikliranje;
- uporabljamo domača čistila – kis, sodo bikarbono; i
- izdelke naredimo doma – babica splete nogavice;
- v trgovino gremo s svojo vrečko iz blaga;
- plastični pribor zamenjamo z lesenim;
- uporabljamo kovinske slamice namesto plastičnih;
- uporabljamo steklenice namesto plastenk;
- pravilno ločujemo odpadke…
Še nekaj utrinkov iz razreda:
Upajmo, da bodo naše ideje dosegle čim večje število posnemovalcev!