3. A | 3. B |
GUM Orkester 1. Na spodnji povezavi si poglej odlomek posnetka Benjamina Brittna: Vodič po orkestru za mlade poslušalce. https://www.youtube.com/watch?v=3HhTMJ2bek0 Skladatelj Benjamin Britten je napisal to skladbo z namenom, da predstavi glasbene skupine mladim poslušalcem. Na posnetku vidimo, kako najprej zaigra cel orkester, nato pa PIHALA, GODALA, TROBILA in TOLKALA. 2. V zvezek za GUM napiši naslov ORKESTER in prepiši naslednje besedilo. Orkester sestavlja skupina ljudi, ki skupaj igrajo na različna glasbila. Orkester izvaja glasbo, ki jo je zanj napisal skladatelj. Orkester vodi dirigent, ki ustvarja razpoloženje orkestra. Skupine glasbil v orkestru so: TOLKALA, TROBILA, PIHALA in GODALA. V tem tednu ponavljaj pesmice, ki smo se jih naučili zapeti v tem šolskem letu, saj bo po prihodu v šolo sledilo ocenjevanje znanja. Pri ponavljanju pesmic si lahko pomagaš s posnetki na Lilibi.si. |
GUM Orkester Danes bomo nadaljevali s spoznavanjem ORKESTRA. Dobro preberi spodnje besedilo in si oglej sliko. Skupine glasbil v orkestru imajo točno določena mesta. Na spodnji sliki si oglej, kako so razvrščene posamezne skupine glasbil v orkestru. Okrog dirigenta so razporejena GODALA: violine na levi, viole na sredini, violončela na desni strani, za njimi kontrabasi. Na sredini za godali so razvrščena PIHALA: flavte, klarineti, oboe, fagoti, saksofoni… Za pihali so razvrščena TROBILA: tube, trobente, pozavne in rogovi. Daleč zadaj je prostor za TOLKALA: pavke, marimbo, vibrafon. Na levi strani pa je prostor za občasne goste v orkestru: klavir in harfo. Kot zanimivost pa še to: v PIHALNEM orkestru (GODBI) igrajo TOLKALA, TROBILA in PIHALA, v SIMFONIČNEM orkestru igrajo TOLKALA, TROBILA, PIHALA in GODALA. Kot gostje pa še GLASBILA S TIPKAMI (klavir, orgle, harmonika) in BRENKALA (harfa, kitara, …). Sedaj odpri zvezek za GUM in prepiši spodnje besedilo. Nadaljuj tam, kjer si včeraj končal/-a. Orkester sestavljajo naslednje skupine glasbil, katere so večinoma stalne: – GODALA so razporejena okrog dirigenta (violine, viole, violončelo, kontrabas,…), – na sredini za godali so razvrščena PIHALA (flavta, klarinet, oboa, fagot, saksafon,…), – za pihali so razporejena TROBILA (trobenta, pozavna, tuba, rog, bariton,…), – TOLKALA (pavke, marimbo, vibrafon, boben,…) imajo prostor daleč zadaj. INŠTRUMENTI S TIPKAMI (klavir, harmonika) in BRENKALA (kitara, harfa) so v orkestru le občasni gosti. |
SLJ Pravljica: Pekarna Mišmaš Dvakrat preberi odlomek pravljice v Berilu na strani 100 in 101. V zvezek napiši naslov Svetlana Makarovič: PEKARNA MIŠMAŠ Odgovori na vprašanja. Piši pisano, z nalivnikom, odgovarjaj z daljšimi povedmi. 1. Kje je stala pekarna Mišmaš? 2. Po čemu je navsezgodaj dišalo v Mišji vasi? 3. Opiši peka Mišmaša. 4. Kakšen kruh je pekel pek Mišmaš? 5. Komu je pek Mišmaš ob sobotah pripravil še posebno presenečenje? 6. Kako se je imenovala vaška mlinarica? 7. Koliko vrečic moke je pri njej vsak mesec kupil Mišmaš? |
|
MAT Prištevam desetice
Odpri SDZ 3 na strani 36 in natančno poglej in preberi razlago na modri podlagi.
V zvezek napiši naslov PRIŠTEVAM DESETICE in vse iz modre podlage prepiši v zvezek. Pomagaj si z znaki za stotice ( ), desetice ( | ) in enice ( o ). Nato reši vse naloge na strani 36. |
|
SPO Vremenski pojavi in padavine
Preberi besedilo v učbeniku na strani 68 (samo zgornji del, do naslova Padavine). Prepiši v zvezek miselni vzorec (uporabljaj barve). |