8. A | 8. B |
GUM Tema: Opera Prejšnjo uro smo govorili o največjem italijanskem opernem skladatelju Guiseppe Verdiju. Danes boste podrobneje spoznali glasbeno obliko opero. Ponovitev dosedanjih znanj o operi:
Opera, ki se je od baroka dalje širila po evropskih glasbenih središčih, je v 19. stoletju sprejela nove romantične vsebine, čustvovanje, doživela pa je tudi pomembne razvojne spremembe. V začetku romantike je bilo glavno operno središče Pariz. Še vedno je imela poleg glasbe glavno vlogo zgodba, ki je v operi zapisana v opernem besedilu, ki se imenuje libreto. Šele to besedilo ali libreto skladatelj uglasbi. Na povezavah si oglej odlomke najbolj znanih oper: Wolfgang Amadeus Mozart: Čarobna piščal https://www.youtube.com/watch?v=pZcaf9GfyWs Gioachino Rossini: https://www.youtube.com/watch?v=7qHZkkgowdY Guiseppe Verdi: Nabucco https://www.youtube.com/watch?v=2VejTwFjwVI ZAPIS V ZVEZKE: OPERA Opera je glasbeno scensko delo, pri katerem nastopajoči pojejo, igrajo ter plešejo, spremlja pa jih orkester. Opera je kombinacija dramatične zgodbe, glasbe in petja, scene, luči, kostumov, posebnih učinkov in pogosto tudi plesa. Z besedo opera označujemo tudi operno hišo, zgradbo (stavbo), kjer se uprizarjajo operna dela. Deli opere: UVERTURA: uvod v opero (igra samo orkester) ARIJA: lepa spevna melodija, po njih so znane opere RECITATIV: govorjeni del opere LIBRETO: besedilo za opero FINALE: zaključni del opere Pri operi še sodelujejo: Scenograf, kostumograf, operni zbor, dirigent… |
FIZIKA
Tema: Sila upora
Ker še niste vsi odgovorili na vprašanje v spletni učilnici za prejšnjo uro o sili trenja, vas prosim, da to storite najprej.
Danes boste spoznali silo upora. Navodila za nekaj poskusov in zapis v zvezek vas čakajo v spletni učilnici.
Nato boste ponovili znanje o sili trenja in sili upora s pomočjo spletne aplikacije Kahoot. Navodila in PIN za prijavo v Kahoot vas čakata v spletni učilnici. Čas za reševanje imate do 20.00 ure.
|
FIZIKA
Tema: Sila upora
Ker še niste vsi odgovorili na vprašanje v spletni učilnici za prejšnjo uro o sili trenja, vas prosim, da to storite najprej.
Danes boste spoznali silo upora. Navodila za nekaj poskusov in zapis v zvezek vas čakajo v spletni učilnici.
Nato boste ponovili znanje o sili trenja in sili upora s pomočjo spletne aplikacije Kahoot. Navodila in PIN za prijavo v Kahoot vas čakata v spletni učilnici. Čas za reševanje imate do 20.00 ure.
|
ZGODOVINA S pomočjo videoposnetka https://www.youtube.com/watch?v=6d5sFWyVPqs&feature=youtu.be katerega lahko ustavljajo in ponavljajo, samostojno utrdijo učno temo z naslovom Kako je Napoleon ustvaril evropski imperij in Tri Napoleonove usodne napake. Izročke, PPT predstavitve in risanka o Napoleonu https://www.youtube.com/watch?v=V4QsRYVMuU0 so naložene v SU za zgodovino. |
ZGODOVINA S pomočjo videoposnetka https://www.youtube.com/watch?v=6d5sFWyVPqs&feature=youtu.be katerega lahko ustavljajo in ponavljajo, samostojno utrdijo učno temo z naslovom Kako je Napoleon ustvaril evropski imperij in Tri Napoleonove usodne napake. Izročke, PPT predstavitve in risanka o Napoleonu https://www.youtube.com/watch?v=V4QsRYVMuU0 so naložene v SU za zgodovino. |
BIO 8. b Naslov: Delovanje dihal Uporabi učbenik BIO 8 na straneh 51 in 52. Preberi besedilo in si natančno oglej skice. Oblikuj zapis v zvezek, ki mora vsebovati naslednje:
Reši naloge v delovnem zvezku na strani 37. Pri nalogah 4 in 5 boš tudi meril , računal in se gibal. Odgovore mi posreduj na moj mail (tonka.kladnik@guest.arnes.si) do 20. ure. Če potrebuješ pomoč, pošlji vprašanje dopoldne na moj e-naslov. |
KEM 8. a Naslov: Kovinske in nekovinske lastnosti Uporabi učbenik KEM 8 na straneh 96, 97, 98 in periodni sistem elementov.
Npr. I. alkalijske kovine, II- VI. halkogeni elementi VII. – VIII. –
Upoštevaj naslednje lastnosti:
Pri delu si predstavljaj neko znano kovino in nekovino (npr. kovina aluminij, železo ipd. ter nekovina kisik, jod ipd.). Znanje utrdi z reševanjem nalog v delovnem zvezku – na str. 52, 53 – 4, 5, 6, 7 in 8. Pošlji mi poročilo o svojem delu. Za pomoč sem ti na voljo preko maila tonka.kladnik@guest.arnes.si. |
ŠPORT (DEKLICE) TEORETIČNI DEL: Preberite priporočila, ki se nahajajo v spodnji priponki in se o njih pogovorite z družinskimi člani. http://www.slofit.org/slofit-nasvet/ArticleID/187/Priporočila-o-telesni-dejavnosti-v-času-širjenja-korona-virusa PRAKTIČNI DEL:
Pa ne pozabite »pomigati« še na dneve, ko športne ni na urniku 😊
|
MAT 8 – 1
Danes se bomo naučili računati dolžino krožnega loka in obseg krožnega izseka. Cilj:
- razumeti in uporabljati dolžino krožnega loka kot del dolžine krožnice.
- V zvezek napišite naslov DOLŽINA KROŽNEGA LOKA.
- Najprej ponovimo pojme krožni lok, krožni izsek in središčni kot.
- Rešimo nekaj nalog. Priloga je tabelska slika. Prepiši v zvezek. >>> PRILOGA
- DN: Pri MAT vam bom 5-krat dala DN, kjer mi boste pošiljali le končni rezultat. Vsak pravilen račun te vodi stopničko višje. Pri napačnem rezultatu pa za tisti dan ostajaš na istem nivoju. 1. stopnička: Reši nal. 4 pri tabelski sliki in pošlji rezultat.
MAT 8 – 2
Danes boste utrdili znanje o obsegu in ploščini kroga, dolžini krožnega loka in obsegu krožnega izseka.
Preglejte si domačo nalogo, rešitve so v prilogi. >>> DN_8r_24_3
Rešite kviz: Obseg, ploščina kroga, dolžina krožnega loka v spletni učilnici. Poskusite najti čas, ko je učilnica manj obremenjena, da boste lažje delali.
Nato pa rešite še naloge: Učb, str. 167, nal. 1a, c; 2ab in 4. Če želite, da vam naloge pregledam, mi jih pošljite.
MAT 8 – 3
Na listu v prilogi so naloge o krogu iz preteklih Nacionalnih preizkusov znanja. Naloge rešite na ta list (natipkajte rešitve, ne potrebujete natisniti). Kar je potrebno narisati, poskušajte kar v Wordu (meni »vstavi«, »oblike« in izberete črto). >>> 8R_KROG
Rešene naloge pošljite na lucija.korosec@guest.arnes.si 25.3. 2020 do osmih zvečer. V polje Zadeva vpišite Ime Priimek 7dn 25.3.2020 (na primer Lucija Strmčnik 7dn 25.3.2020).
NI2
Nalogo rešuj kar direktno v moj Wordov dokument. Ko nalogo opraviš, Wordov dokument oddaj oz. naloži v naši skupni mapi na OneDrive: https://1drv.ms/u/s!Aj9Ph4QLjmDYhD_PQp8aZyMS2xa6?e=zTKRYG
Dokument poimenuj z Ime_Priimek_Arnos_Zimmer (npr. Adela_Krois_Arnos_Zimmer). Ko boš dobil/a rešitve in pregledal/a svoje odgovore, narediš popravo in dokument kar natisneš in prilepiš v zvezek. >>>Nemščina_NI2_Navodila_ura50