7. A 7. B

SLJ

Tema: “Kako je Aleksander Makedonski postal velik vladar”

V DZ poišči 4 .enoto “Zgodovina nas uči”, oglej si zemljevid na nalovnici te učne enote in reši 2. nalogo na str.46. Nato preberi besedilo na str. 44 – 45. Oglej si tudi slikovno gradivo ob besedilu in preberi besedilo pod njim.

V zvezek napiši naslov prebranega besedila, nato izpiši tri zanimivosti o Aleksandru Velikem.

Rešitve 2. naloge preveri v spletnem učbeniku na www.iRokus, tako da poiščeš svoj DZ, odpreš str. 46 in klikneš na kljukico, ki je na dnu ekrana.

LUM

Likovna naloga: Dinamična kompozicija
Učenci nadaljujejo z risanjem mitoloških pošasti. Kdor je že končal, lahko ustvarja po svoji želji.

NARAVOSLOVJE

 

Delovanje optičnih naprav

Skoraj smo se že prebili do konca poglavja o svetlobi. Ko bomo zopet v šoli, boste s pomočjo kovčkov za optiko izdelovali modele optičnih naprav (fotoaparat, daljnogled, mikroskop, kamera, model očesa…). Danes sledi samo utrjevanje snovi. Kljub temu želim resen pristop.

Preveri rešitve učnega lista Lom svetlobe (glej prilogo). Komentar: svetloba pri prehodu iz ene prozorne snovi v drugo prozorno snov spremeni smer – se lomi. Na zgornji fotografiji se lomi 1- krat (med vodo in zrakom), na spodnji pa 2 – krat (med vodo in steklom ter steklom in zrakom). >>>

Na YouTub-u si lahko ogledaš moj posnetek zbiranja žarkov v gorišču

https://www.youtube.com/watch?v=KTVyarMn8DY

V e-učbeniku tokrat reši poglavje Energija od strani 83 do strani 90 (Lom in odboj svetlobe, Povzetek, Naloge).

https://eucbeniki.sio.si/nar7/1219/index.html

Sedaj te čaka še kviz. Pojdi na play.kahoot  https://kahoot.it/ Tvoje geslo za vstop v kviz je: 0531203                    Prijavi se s svojim pravim imenom. Rešuješ ga lahko do srede1. 4. 2020, do 12.00.

Do četrtka mi pošlji fotografijo svoje camere obscure. Ostalih zapiskov ni potrebno, razen, če mi še nisi. Če imaš težave, mi prosim sporoči.

SLOVENŠČINA 

TEMA: BRANJE IN RAZUMEVANJE BESEDILA KAKO JE ALEKSANDER MAKEDONSKI POSTAL VELIK KRALJ

V delovnem zvezku 1. del na strani 43 odpri novo enoto Zgodovina nas uči. Oglej si naslov te enote in zemljevid.

Na 44. strani je 1. naloga. Natančno preberi navodilo, ki te usmerja na zemljevid na prejšnji strani, in  na 2. nalogo na 46. strani. Reši to nalogo.

Ko jo rešiš, preberi besedilo Kako je Aleksander Makedonski postal velik vladar, na straneh 44 in 45.

ŽELIM TI USPEŠNO DELO.

 TJA

1.) Oglej si sliko.

2.) Za vsako skupino živil naštej nekaj primerov (ni treba pisat). Koliko besed v zvezi s hrano poznaš?

vegetables fruit cereals dairy products fats sweets

carrots

.

.

apples corn flakes milk oil biscuits

3.) DZ/42, naloge1, 2, 3, 5; zadnjo reši v zvezek, da bo bolj pregledna. Pošlji rešitve.

4.) Za konec pa še uganka: What is more useful when it is broken? (namig: nekaj v zvezi s hrano)

GEO

tematika: UTRJEVANJE PODNEBJA AZIJE. Učenci morajo to snov res dobro utrditi in veliko delati z zemljevidom Po e-pošti so dobili navodila, kako naj to naredijo. Razložiti morajo tudi nekaj novih pojmov, pomagajo si s spletom.

 ZGODOVINA

s pomočjo videoposnetkov https://youtu.be/96UTW9KlBlQ  https://www.youtube.com/watch?v=R0h7lsigTFA&feature=youtu.be   katere lahko ustavljajo in ponavljajo, samostojno utrdijo učno temo z naslovom Širjenje rimskega imperija. Izročke dobijo po elektornski pošti in imajo naložene v SU za zgodovino.

 TJA

FOOD

Ker nekateri niste najbolje opravili petkove naloge, vam tokrat prilagam izpolnjneno tabelo. Primerjajte jo s svojo, popravite in dopolnite.
Največ težav je bilo pri razvršanju žit, stročnic, oreščkov in hrane, ki je jo napačno razvrstili pod ostalo. Z zeleno barvo sem označila hrano, ki sem jo dodala po lastnem izboru. Verjetno se bi dalo še kaj debatirati in kaj drugače razvrstiti…

Types of food (Vrste hrane)

Vegetables

Fruit

(*ni množinske oblike: fruits)

Grains, beans and nuts Fish and seafood Meat

• tomatoes

• lettuce (zelena solata)

• cabbage (zelje)

• carrots

• potatoes

• onions

• garlic (česen)

• cucumbers (kumarice)

• leek (por)

• pepper (paprika)

• cauliflower (cvetača)

• broccoli

• beetroot (rdeča pesa)

• satsumas (vrsta mandarin brez koščic iz vzhodne Azije)

• grapes

• bananas

• oranges

• mandarin/
tangerin

• lemons

• apples

• strawberries (jagode)

• peaches (breskve)

• cheries (češnje)

• plums (slive)

• beans (fižol)

• pasta (testenine)

• rice

• bread

• toast

• bun (žemljica, kruhek)

• green beans (stročji fižol)

• peas (grah)

• corn (koruza)

• wheat (pšenica)

• buckwheat (ajda)

• corn flakes (koruzni kosmiči)

• cereal (kosmiči)

• flour (moka)

• wallnuts (orehi)

• hazelnuts (lešniki)

• almond (mandelj)

• tuna

• salmon

• trout

• sea bass (brancin)

• octupus (hobotnica)

• calamari/
squid (ligenj)

• chicken

• lamb

• pork

• beef

• sausages

• ham

• steak (zrezek)

• veal (teletina)

• turkey (puran)

• duck (raca)

• poultry (perutnina)

Dairy products Sweets /desserts Drinks Others

• milk

• cream

• butter

• cheese

• yoghurt

• sour cream (kisla smetana)

• curd cheese (skuta)

• ice cream

• cake

• pudding

• pie, tart (pita)

• chocolate

• candy/sweet (bonbon)

• biscuits/cookies

• pancakes (palačinke)

• custard (jajčna krema)

• doughnut (krof)

• muffin

• (orange/apple) juice

• water

• tea

• coffee

• lemonade

• wine

• bear

• cocoa

• hot chocolate

• mineral water

• soda (gazirana brezalkoholna pijača/sodavica)

• eggs

• salt

• sugar

• pepper (poper)

• mushrooms (gobe ali gljive spadajo med začimbe, niso zelenjava)

• cinnamon (cimet)

• spices (začimbe)

• oil (olje)

• margarine

• jam, marmalade

• honey

• vinegar (kis)

*pepper ima dva pomena: paprika, poper

** salad – je že pripravljena jed iz različne zelenjave, olja, kisa in začimb  lettuce je zelena glavnata solata

Na tej spetni strani je veliko vaj za utrjevanje besedišča na temo hrane. Poljubno si jih nekaj izberi in utrjuj besedišče.

Lažje: https://agendaweb.org/vocabulary/food-lower-intermediate-exercises.html

Težje: https://agendaweb.org/vocabulary/food-intermediate-level-exercises.html

Pa še tole za vse: https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=3168

ŠPORT (DEKLICE)

TEORETIČNI DEL:

  • v priponki je tabela za tretji teden pouka na daljavo; izpolnjujete jo do konca tedna in mi jo pošljete do ponedeljka, 6.4.2020 >>> Dnevnik športnih aktivnosti3
  •  ogledate si kratek filmček, ki je v povezavi; k ogledu lahko povabite tudi starše

https://podpora.sio.si/izobrazevanje-na-daljavo-telesno-dejavni/?fbclid=IwAR3tMFIAHtGhOK0nvtMVLU6sm4GgHm3ZtPgmPzjsQWbd0GekByivt1v7IeY

PRAKTIČNI DEL:

  •  prav tako v priponki je moja priredba poznane družabne igre KAČE IN LESTVE; tokrat je športno obarvana. Če je možno, si jo sprintajte pa zlepita skupaj oba lista, če nimate te možnosti pa si lahko igro v pomanjšani verziji skicirate na svoj list ALI si izberete z nje posamezne naloge (vsaj 10) in jih opravite brez igranja igre. Ne bom jezna, če boste igro igrale tudi kak dan, ko ŠPO ni na urniku 😉
  • Pravila za igro KAČE IN LESTVE

ŠPORT DEČKI

Tema ure: SRČNI UTRIP 

Pozdravljeni učenci in učenke, prihaja nov teden »Dela od doma«. Prejšnji teden smo se vsi malo lovili, ampak glede na odzive in slike, ki sem jih dobival od vas in vaših staršev, sem zelo vesel, saj sem videl, da ste bili (vsaj večina ☺) zelo aktivni in ste naloge, ki sem vam jih pošiljal vzeli zelo resno. Super, in kar tako naprej!

V prihajajočem tednu, bomo spoznali več različnih stvari, ki niso povezane s konkretnim športom. Naloge lahko izvajamo doma, še boljše pa seveda zunaj na prostem.

Prosim, najprej si natančno preberite spodnje besedilo, ki govori o »Srčnem utripu«. V rubriki, »NALOGE« si naloge NE printaj, ampak si jih prepiši na list papirja saj boš moral imeti list zraven, ko boš naloge izvajal. Nato izpolnjen list SHRANI v eno mapo in naj tam list počiva, da se ne izgubi. Ko se vidimo zopet v šoli bomo te liste skupaj pregledali in se o tej temi še malo pogovorili.

NI1

Deutschlandlabor

Danes boste za spremembo počeli nekaj bolj sproščujočega in upam, da vam bolj zanimivega.

Goethe Institut je pripravil serijo različnih video posnetkov o tem, kako živijo nemci in kakšni so v resnici. Kaj pravzaprav pomeni »tipično nemško«? Nina in David, voditelja, vam bosta odgovorila na ta in še mnoga vprašanja.

  1. 1) Najprej si oglej »trailer«:

https://www.goethe.de/de/spr/ueb/dlb/tra.html (če povezava ne deluje, jo skopiraj in prilepi v brskalnik,  Google)

  1. 2) Nato si oglej posnetek o nemški šoli:

https://www.goethe.de/de/spr/ueb/dlb/sch.html (če povezava ne deluje, jo skopiraj in prilepi v brskalnik)

3) Na naslednji strani je  tabela, kamor med ogledom vpisuj informacije, ki jih slišiš v posnetku. Posnetek si lahko pogledaš večkrat, lahko si ogledaš besedilo (manuskript), ki ga govorijo. Nič hudega, če ne boš zaznal vseh informacij.  Ta tabela je zgolj zate, da se osredotočiš na bistvene informacije. Skoncentriraj se na to, kar razumeš in NE na to, česar ne.

(Skupno 123 obiskov, današnjih obiskov 1)