7. A | 7. B | ||||||||||||||||
TJA Slušno razumevanje: At the grocery store
1.) V zvezek napiši naslov AT THE GROCERY STORE (video) What is a grocery store? Any idea? 2.) V zvezek prepiši naslednje: 1 What’s a field trip? 2 Where does Bob take you? 3 What’s a grocery store? 4 Which sections /aisles are there in a grocery store? Fill in the chart.
3.) Pojdi na: https://www.youtube.com/watch?v=NG-de6quWkE&t=95s Oglej si video in odgovori na zgornja vprašanja. Video si oglej tolikokrat, kolikor se ti zdi potrebno. Odgovore mi pošlji na mail. |
TJA COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS – Števni in neštevni samostalniki
S to temo smo že začeli v šoli – naredili smo uvod in demonstrirala sem vam primer z vodo. Odprla sem pipo in vam dokazala, da vodo ne moremo šteti, saj je ne moremo prijeti in preštevati (ena voda, dve vodi, tri vode…). Štejemo lahko le kozarce, plastenke, steklenice, litre…. vode. Se spomniš? No, pa začnimo… Video: https://www.youtube.com/watch?v=1LjTa2Wvmm0 Samostalniki so podvrsta samostalniške besede. So besede, s katerimi neposredno poimenujemo predmete, pojme ali bitja. Kot že veš, imajo samostalniki v angleščini dve števili, ednino in množino. Dvojine ni! Množino samostalnika izražamo z ustrezno končnico (-s: dogs, -es: watches, -ies: cherries) ali obliko, kadar gre za nepravilno množinsko obliko (wolf-wolves, mouse-mice, sheep-sheep, fish-fish…). (To si se naučil/a v 6. razredu.) Samostalniki so lahko števni (takšni, ki se jih da prešteti) ali neštevni (takšni, ki se jih ne da prešteti). Poleg tega poznamo tudi samostalnike, ki jih uporabljamo samo v množini (jeans, glasses, scissors, police, clothes…) ali samo v ednini (fruit, hair, furniture, homework, information, progress, maths…). Ti samostalniki so načeloma neštevni. Pri množinskih samostalnikih uporabimo glagol biti za množino (These jeans are old.), pri edninskih samostalnikih pa glagol biti za ednino (My homework is very difficult.) ŠTEVNI SAMOSTALNIKI Večina angleških samostalnikov je števnih. Če so števni, pomeni, da jih lahko opredelimo s števili (npr.: one, two, three…).
Števni samostalniki so lahko v ednini ali množini.
Pred edninskimi števnimi samostalniki lahko stojita nedoločna člena »a, an«, določni člen »the« ali svojilni pridevnik npr. »my/your/his/her/its/our/their«. My sister is a doctor. I need an umbrella. I love my pet. The bag on the chair is mine. NEŠTEVNI SAMOSTALNIKI Nekaterih samostalnikov v angleščini ne moremo šteti, zato se uvrščajo v kategorijo neštevnih samostalnikov. Med njih prištevamo snovi in pojme. Neštevni so recimo sledeči samostalniki: information, time, news, money, furniture, luggage, rice, tea, water, sugar, work, bread… Če želimo iz neštevnega samostalnika dobiti števen samostalnik, mu moramo dodati ustrezno opredelitev oziroma embalažo[1], npr.: water à a glass (bottle) of water (kozarec/steklenica vode) soup à a plate (bowl) of soup (krožnik/skleda juhe) coffee à a cup of coffee (skodelica kave) bread à a loaf (slice) of bread (štruca/rezina kruha) … Neštevnim samostalnikom vedno sledi glagol v ednini.
Nedoločna člena “a, an” se z neštevnimi samostalniki ne uporabljata, razen če neštevne samostalnike uporabimo skupaj z embalažo oz. drugo ustrezno količinsko opredelitvijo. Uporabljamo pa besede kot so some, a lot of, much… I sometimes drink a milk. = NEPRAVILNO I sometimes drink a glass of milk. = PRAVILNO Veliko neštevnih samostalnikov imamo ravno pri temi »FOOD AND DRINKS«:[2]
Nekateri neštevni samostalniki so lahko v določenih primerih tudi števni: cauliflower, fish, fruit, meat…
I love fruit. à ✗Don’t say: I love fruits. (Obožujem sadje.)
They grow mainly citrus fruits. (Gojijo pretežno citruse.) Za boljšo vizualno predstavo si lahko ogledaš tale posnetek: https://www.youtube.com/watch?v=1SbJ1B1MTQg Naloga: Poskusi sedaj videno in prebrano razlago uporabiti v naslednjih spletnih nalogah: https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=3055 https://www.montsemorales.com/gramatica/CountableSpot1-6.htm http://www.learn-english-online.org/Lesson36/countuncount.htm [1] O tem, kako neštevni samostalniki postanejo števni, bomo kdaj drugič povedali več. [2] To je moja interpretacija (bolj po domače), da vam čim bolj približam te pojme, da bi lažje razumeli zakaj so neštevni |
||||||||||||||||
NARAVOSLOVJE Sistematika živali – projektno delo
Povabila vas bom v četrtek preko maila. Če ob navedeni uri ne boste mogli, lahko še isti dan na primer popoldne ob 17.00. Če nimate možnosti ali imate kakšne druge zadržke, mi prosim sporočite. |
SLOVENŠČINA TEMA: DELO S SLOVARJEM SLOVENSKEGA KNJIŽNEGA JEZIKA Delovni zvezek 1. del odpri na 52. strani VAJA DELA MOJSTRA. 1.naloga se navezuje na delo s slovarjem, zato si dobro oglej odlomek iz SSKJ in reši naloge na strani 53, ki so povezane s tem odlomkom. Nato se boš v 2. nalogi srečal/a s Slovenskim etimološkim slovarjem. Reši to nalogo. ŽELIM TI USPEŠNO DELO.
|
||||||||||||||||
ZGO Pridobljeno znanje utrdijo s pomočjo delovnega lista za samostojno učenje z naslovom Koliko smo si zapomnili o Rimu. Navodila so dobili po elektronski pošti. |
GEO tematika: RASTLINSTVO AZIJE. Učenci so dobili navodila po e-pošti. S pomočjo zvezka,učbenika in spleta rešijo učne liste. |
||||||||||||||||
SLJ Tema: Delo s SSKJ V DZ na str. 52 si oglej odlomek iz SSKJ (1. naloga) in odgovori na vprašanja. Na str. 53/ 2. naloga si oglej odlomek iz Slovenskega etimološkega slovarja in odgovori na vprašanja. Če imaš pri katerem vprašanju zežave , mi sporoči. |
LUM DINAMIČNA KOMPOZICIJA Nadaljuj z risanjem pošasti. Če si že končal, lahko narišeš risbo na temo velike noči (snop, pirhi, okraševanje pirhov, blagoslov jedi…). Učenci preko spleta poiščejo opise naslednjih mitoloških pošasti iz Stare Grčije:
Izberejo si eno pošast in jo upodobijo čimbolj dinamično in dramatično – to pomeni, da jo narišejo v gibanju, v akciji. Da nekoga napada ali se brani. Likovno tehniko si sami izberejo – svinčnik, barvice, tempera barve, akrilne barve, tuš, flomastri. Uporabite tanke in debele črte, svetle in temne površine in čim več domišljije. Čas za izdelavo likovnega dela so tri šolske ure. Nekaj učencev bo naključno izbranih in mi bodo poslali fotografije izdelkov. |
||||||||||||||||
ŠPORT (DEČKI)
Nogomet – UTRJEVANJE >>> PRILOGA
ŠPORT (DEKLICE)
Plesale boste tokrat, veste? 🙂 Ples v vrsti. Ameriška stvar ampak precej simpatična. Podobno kot KIM koreografija, tiste, ki se je še spomnite. Skratka, dve priponki imate spodaj. V eni je nastop ene ameriške skupine, da boste videle, kako tak ples izgleda v praksi. V drugi priponki pa čisto enostavna koreografija na pesem Footloose (btw. poglejte si kdaj film z istim naslovom). Koreografija je kratka, vodena in res, res “simpl”. Jaz že pridno treniram. Skupaj jo bomo zaplesale, ko se vidimo v šoli. Torej… Zvočnike na glas in akcija!
https://www.youtube.com/watch?v=bZzmMlMUhOs&t=25s (učenje koreografije)
NI1
Reši naloge v delovnem zvezku. Vzporedno ali kasneje reši naloge še v interaktivnem delovnem zvezku na www.irokusplus.si, da boš preveril/a svoje rešitve.
DZ 46/14, 15
DZ 47/16a, 16b
SODOBNA PRIPRAVA HRANE 1
Priprava zdravega zajtrka
Za nalogo imate pripraviti zdrav, hranilno uravnotežen zajtrk, urediti mizo in vse skupaj pospraviti ter počistiti.
Skrbite za higieno.
Posredujte mi še svojo sličico zajtrka.