SLJ
V četrtek ste mi poslali svoj opis rastline (zvončka). Danes in naslednje ure pa bomo podrobno predelali opis. Tako kot ste v 4. razredu spoznali, da se živali opisujejo po nekem vrstnem redu (zunanjost, življenjski prostor, prehranjevanje, razmnoževanje, oglašanje in družine), boste v teh dneh spoznali, da se tudi rastline opisujejo po nekem zaporedju. Na opis rastline se bomo temeljito pripravili, pripravili si boste tudi pripomočke, saj bo to naš govorni nastop, ko pridemo nazaj (super zadeva, da boste imeli že vse pripravljeno, torej boste v šoli samo predstavili).
Podrobno boste spoznali SIVKO. Preberite besedilo na modri podlagi, v DZ na strani 20.
Odgovorite na vprašanja, ki so na strani 21 in 22.
Tvoja naloga je, da mi fotografiraš zapis povedi pri 6. nalogi.
MAT
Dokazali ste, da znate narisati pravokotnik in kvadrat, s šestilom in vse potrebno tudi označiti.
Danes gremo na snov KOTI V VEČKOTNIKU.
àPreberite pogovor med Zalo in Nežo v DZ na strani 38. Dobro si oglej z kote v večkotnikih (ali so pravi koti ali ne). Tu vas morem opozoriti na OSTRE in TOPE kote (v šoli smo to pokazali z roko, iztegnjena roka, pokrčena roka, vmes je pravi kot, se spomnete?).
Za uvod poglejte tale prikaz (vir: youtube): https://youtu.be/gdqnD-qavio
Kot ste slišali v posnetku, boste tudi vi rešili v DZ stran 38 in 39.
Fotografiraj samo 2. nalogo na strani 39 in mi jo pošlji.
GUM
Danes boste spoznali nekaj različnih glasbenih zvrsti in se ob tem prav fino imeli.
Na spodnji povezavi poglejte, katere glasbene zvrsti imamo: https://sl.wikipedia.org/wiki/Kategorija:Glasba_po_zvrsti
Najbolj razširjena glasbena zvrst je popularna glasba.
Ustno odgovori na spodnja vprašanja (lahko vprašaš tudi starše, stare starše).
Naštej katero od trenutno popularnih pesmi?
Ali morda veš kakšna glasba je bila popularna v času mladosti tvojih staršev?
Ali poznaš kakšno pesem ali glasbeno skupino, ki je všeč tvojim staršem?
Skupaj s popularno glasbo spreminjala tudi moda. Preberi strip v učb. na strani 43).
Poglejte si nekaj fotografij: https://www.radovednih-pet.si/vsebine/rp5-gum-sdz-osn/# (pod znakom)
Poslušaj posnetke različnih zvrsti iz časa naših babic in staršev. Posnetke najdemo na
https://www.radovednih-pet.si/vsebine/rp5-gum-sdz-osn/# (pod znakom slušalk)
Lahko si pogledaš tudi nekaj posnetkov posameznih plesov:
SWING: https://www.youtube.com/watch?v=cE5aolML1fQ
TWIST: https://www.youtube.com/watch?v=MggQSspSGU8
ROCK in ROLL: https://www.youtube.com/watch?v=Ne-0zc-pGr8
DISCO: https://www.youtube.com/watch?v=gvGO9N69ZkE
Zraven malo zapleši, zagotovo bo veliko smeha (na posnetke lahko povabiš svoje starše in naj vam pokažejo, kako so vaši starši včasih plesali po diskotekah J)
NIT
Dobro si preberi besedilo v učbeniku na strani 86 in 87.
Danes boš sam naredil 2 poskusa (poskuse delaš, če imaš vse, kar je potrebno, lahko kaj tudi spremeniš).
1.vaja: Se masa snovi pri PREOBLIKOVANJU spreminja ali ohranja?
Stehtaj kos plastelina (ali sluzi). Napiši, koliko tehta kos plastelina, ki si si ga pripravil.
Iz plastelina (ali sluzi) sedaj oblikuj svojo najljubšo žival.
Sedaj pa stehtaj svojo najljubšo žival. Maso zapiši.
Masi med seboj primerjaj. Kaj si ugotovil?
V zvezek poskus nariši (ne pozabi prepisat naslova poskusa), dopiši stehtane mase in zapiši:
Ugotovitev: MASA snovi se pri PREOBLIKOVANJU spremeni / ne spremeni (obkroži), če snovi nič ne dodamo in nič ne odvzamemo.
|
2.vaja: Se masa snovi pri PRELIVANJU/PRESIPANJU spreminja ali ohranja?
Nariši in naredi poskus iz UČB stran 87 (Ena dejavnost, zgoraj).
V zvezek poskus nariši (zopet ne pozabi naslova), in prepiši spodnji zapis.
Ugotovitev: MASA snovi se pri PRELIVANJU ali PRESIPANJU spremeni / ne spremeni (obkroži), če snovi nič ne dodamo in nič ne odvzamemo.
|
Naslednjo uro nadaljujemo s poskusi.
DRU
Danes začenjamo novo zgodovinsko snov. Te zanima, kako so živeli prvi ljudje?
Dobro (lahko tudi večkrat) si oglej spodnji posnetek:
Odpri učbenik na strani 82 in dvakrat natančno preberi besedilo.
V zvezek preriši zgornjo časovnico prazgodovine (slik ne prerisuj, oglej si jih).
In odgovori na spodnja vprašanja (odgovore izveš iz posnetka in učbenika):
O česa je bilo odvisno življenje ljudi?
Kako so pridobivali hrano?
Kaj je pestnjak?
Kje so živeli prvi ljudje?
Kdaj in kako so odkrili ogenj?